6 důvodů, proč byste se v tréninku měli zaměřit na sílu (i holky!)

Zaměřit se v tréninku na rozvoj síly je asi ten nejrychlejší (a paradoxně i nejmíň namáhavý) způsob, jak dosáhnout nějaké změny a zlepšení.


1. Klíčová kvalita

Jde o jednu z “master kvalit”, od které se odvíjí spousta dalších fyzických atributů jako třeba silová vytrvalost, rychlost, výbušnost a v určitých případech i pohyblivost a flexibilita.

2. Efektivita

Čím je člověk silnější, tím větší tréninkový objem zvládne a tím efektivnější a rychlejší bude jeho progres.

3. Odlišný podnět

Paradoxně málokdo se na rozvoj síly zaměřuje, takže je to pro většinu lidí úplně nový tréninkový stimul. Holky se ve většině případů věnují aerobním aktivitám (buď běh nebo různé skupinové cvičme v rytme) a chlapi zas ve fitku dost často makají na strojích (což není trénink síly) nebo balancují na bosu (což není trénink síly) – bohužel dost často pod vedením trenérů. A tohle je často případ lidí, kteří cvičí hodně, ale stagnují.

4. Více svalů

Trénink síly zvyšuje objem svalové hmoty (ne holky, nebojte, nebudou z vás Arnoldi), která (a teď to zjednodušuju jako prase a proto to dám do uvozovek) “pomáhá pálit tuk”. Svaly samozřejmě žádný tuk nepálí, nicméně na jakém principu pomáhá větší objem svalů shazovat tuk si můžete snadno dohledat, nechci teď úplně zabíhat do detailů.

5. Optimalizace hormonů

Silový trénink pomáhá optimalizovat hormonální sekreci.

6. Přenos do reálu

Jakmile zesílíte, okamžitě to poznáte. Běžně v životě, při sportech a tak.

Jak na to? 

Naštěstí jsme to vyřešili za vás, a vy tak v každým tréninku najdete samostatně silový blok.

Znamená to, že byste měli cvičit JENOM silově? 

Ne. 

Abyste se rozvíjeli komplexně a všestranně, je potřeba dělat i další věci, krom jiného třeba právě to běhání, kolo, veslo nebo tak, rozhodně doporučuju provozovat i nějaký sport, ideálně koordinačně náročný. 

Chci tím jen říct, že je rozvoj síly poměně často opomíjen – a to je chyba.

Pokud chcete skutečně docílit nějaké změny a progresu, zvažte přihlášku do našeho programu Amazing 12, je to asi to nejlepší, co můžete udělat.

Fotka autora.

Radar

Související články

SPLIT SQUAT: energy drink pro vaše půlky

SPLIT SQUAT: energy drink pro vaše půlky

Královské reggae - part III.

Královské reggae - part III.

Nic neni nekonečný a ani téma regenerace neni výjimkou. Díky předchozím dvěma článkům jste vybudovali celkem dobrý základy, ale pojďme si dát radši ještě jednu část.

Musíte a nesmíte cvičit pořád to samý

Pro zobrazení článku je potřeba se přihlásit.

Musíte a nesmíte cvičit pořád to samý

Pokud cvičíte podle dobrého tréninkového programu, tak svého trenéra politujte, neměl to vůbec lehké. Připravováním všech tréninkových programů se prolínají dva stejně důležité principy, které si navzájem kompletně odporují. Takový jin a jang pro tabulky a svaly.