Jak často a kdy mám cvičit, když mám tři děti a nemám čas?

Jak se dát dokupy po fyzický stránce, když se staráte o rodinu, domácnost a případně k tomu ještě pracujete? A teď nejde jenom o to shodit přebytečný kila, co se během těhotenství nasbírala, ale celkově se fyzicky cejtit líp a silněji!


Možná máte pocit, že nestíháte a nejste si schopný najít čas pro sebe. A když už, tak ležíte vyčerpaný na gauči a čumíte do zdi. Been there, done that.

Jenže to od bolestí zad ani nadbytečných kil nepomůže. Správný pohyb je důležitej, a to nejen pro vaše tělo, ale i pro vaši psychiku. Když se budete cítit fv pohodě po fyzický stránce, pomůže vám to i s celkovou energií a vaše nálada se obrátí pozitivním směrem.

Takže jak často a kdy máte cvičit, když máte tři děti a nemáte čas? No takhle, vždycky se nějakej ten čas vyštrachat dá. Vždycky. 

Na prvním místě bude dobrá organizace času. Je třeba si den naplánovat a pohyb do plánu zahrnout. Časovou úsporu můžete získat například spojením některých domácích prací a využitím času, kdy jsou děti víc v klidu a zabavené na odpravení nutných povinností.

No a jak teda s tréninkem? Přeci jen se najde pár možností, jak skloubit rodičovství s cvičením.

zapojte děti do cvičení aktivně

Pokud vaše děti uvidí, že pravidelně cvičíte, budou se chtít zapojit samy. Vždyť o co se neustále snaží? Vařit jako máma, montovat skříň jako táta, no a proč teda ne taky cvičit jako maminka a tatínek? Takové lokomce jsou třeba uplně ideální - lezení je jim bližší než nám a pravděpodobě vám v tom taky dají na prdel.

Ne vždy se ale zadaří. Moje děti například valný zájem o cvičení nejeví, nicméně když vidí mě nebo manžela lézt medvěda, s chutí se do toho zapojí, páč je to sranda. Takže lokomoce ideál. Kdybychom mluvili o pohybu obecně, určitě je dobrý zapojovat je do delších výletů a obecně je vést ke sportu. Vyrazit si na brusle nebo lyžovat s těma staršíma určitě nebude na škodu ani vám.

 

zapojte děti do cvičení pasivně

Malým dětem často stačí se na vás koukat, jak cvičíte. Pokud máte mimčo, určitě zkuste. Dál můžete použít dítě jako formu závaží, což může bejt zábavný i pro něj. Dřepy s prckem na zádech nebo lopatkový mosty s ratolestí na klíně jsou zábava a jsou pro ně bezpečný. Zkoušet tégéúčko nebo swing už chce jistou míru pokročilosti a rizik je tam asi víc než benefitů.

A co třeba zapojit děti jako své kouče, aby vám třeba počítaly opakování v sériích? Taková výměna rolí se jistě ujme. Když už nic, dá se třeba běhat s kočárkem nebo jít na delší procházku s dítětem v nosítku nebo v šátku.

Bacha ale na cvičení se závažím, to si nechte radši na chvíli, kdy je dítě uspaný nebo zabavený jinak. Swingovat mu před nosem nebude úplně nejlepší nápad.

 

Domluvte se s kámoškou nebo partnerem

My jsme doma praktikovali takový služby na střídačku, jeden chodí cvičit v pondělí, středu a pátek, druhej úterý, čtvrtek, sobotu. Nebo najdi cvičby-chtivou kámošku, kdy jedna s kafíčkem hlídá všechny potomky, druhá cvičí a pak se vystřídají.

 

Cvičte venku

Venku se děti zabaví snadno, můžete je vzít třeba na hřiště a zacvičit si tam. Celkem často jsem si brala jogamatku na hřiště  a část tréninku si odjela tam.

 

Cvičte, když děti spí

Vstaňte ještě předtím, než vstanou vaše děti, nebo cvičte po jejich uložení. Záleží na tom, zda jste spíš ranní ptáčata, nebo sovy. Nebo zkuste vychytat dobu odpoledního spánku. Je mi jasný, že tohle půjde s jedním dítětem, s více dětmi už to synchro tak snadný nebude. Nicméně pokud máte děti tři, dá se předpokládat, že to nejstarší budete moci využít a zapojit ho do cvičení (nebo do hlídání těch ostatních).

 

Zabavte je na dobu nezbytně nutnou pro trénink

Když nejde ratolesti do tréninku zapojit, pusťte jim pohádku, kterou mají rády a vydrží u ní, nebo jim zadejte úkol na sestavení lega, nebo cokoli, u čeho vás zrovna nepotřebujou.

 

Rozdělte si trénink na více krátkých bloků v průběhu dne

Pokud není možný aplikovat výše zmíněný, a dosáhnout tak potřebnýho času na kompletní trénink, zkuste si jej rozdělit na 3-4 bloky a odcvičit je v průběhu dne. I u nás v on-line koučinku můžete rozdělit tréninky například tak, že 3x týdně pojedete silovku, v jiné 3 dny jen lokomoce (ke které se vám třeba podaří děti zapojit).

Fotka autora.

Verča

Související články

SPLIT SQUAT: energy drink pro vaše půlky

SPLIT SQUAT: energy drink pro vaše půlky

Královské reggae - part III.

Královské reggae - part III.

Nic neni nekonečný a ani téma regenerace neni výjimkou. Díky předchozím dvěma článkům jste vybudovali celkem dobrý základy, ale pojďme si dát radši ještě jednu část.

Musíte a nesmíte cvičit pořád to samý

Pro zobrazení článku je potřeba se přihlásit.

Musíte a nesmíte cvičit pořád to samý

Pokud cvičíte podle dobrého tréninkového programu, tak svého trenéra politujte, neměl to vůbec lehké. Připravováním všech tréninkových programů se prolínají dva stejně důležité principy, které si navzájem kompletně odporují. Takový jin a jang pro tabulky a svaly.