Jump squat: Instantní gazelí nohy

.

Jump squat: Instantní gazelí nohy

CO?

Dřep s výskokem je vstupní branou k plyometrickým cvikům. Cviky z této kategorie jsou využívány v mnoha sportech k rozvoji síly a rychlosti. Obsahuje dynamickou fázi (výskok) a stabilizační fázi (dopad). Prostě vyskočíte ze dřepu a dopadnete. Je ovšem důležité jak dopadnete, protože nějak dopadnout umí každý, ale cílem je dopadnout správně a bezpečně.

PROČ?

Rozvíjí rychlost a sílu dolních končetin. Pracují zde nejen nohy a zadek, ale v podstatě celé tělo. Na rozdíl od klasických silových cviků se zde zapojí primárně rychlá svalová vlákna. Přes výskoky vybudujete výbušnou sílu - posílíte nervosvalové propojení. Také posílíte střed těla, odolnost kotníků a kolen. Dřepy s výskokem zařaďte pokud chcete mít silné, ale zároveň pružné nohy s odolnými kotníky a koleny schopnými absorbovat dopad. To využijete při chůzi, běhu, hraní s dětmi, vyskakování do horního regálu v obchodě. Také při náhodném seskakováním ze stolu, zídky nebo auta máte větší šanci, že vyváznete bez zranění.

NA CO SI DÁT BACHA?

Dřepy s výskokem je třeba dělat s maximálním soustředěním na techniku. Nejprve musíte zvládnout spodní pozici dřepu, ověřte si zda kolena směřují tam kam špičky a to i během pohybu. Nechte si zkontrolovat jestli udržíte rovná záda a zpevněný trup. A vyskočte. Při výskoku si současně pomožte švihem rukama a při dopadu chcete přistát do stejné polohy, ze které jste se odrazili. Před dalším opakováním se vždy zastavte, nechcete se z dopadu odrazit do dalšího výskoku. Poslední bacha si dejte na to, jakou částí chodidla se jako první dotknete země. Nechcete hlasitě dopadnout na paty, ale lehce a tiše dopadnout přes přední část chodidla. 

undefined