Kobra/střecha: ultimátní streč

Proč vás v onlinu ničíme touhle jógou?

Kobra/střecha: ultimátní streč

Co?

Zaujměte horní pozici kliku, zápěstí pod rameny, propnuté lokty, chodidla víc než na šířku ramen. Držte propnuté lokty, zatněte zadek a zatlačte pánev směrem dopředu. Zatlačte dlaněmi do země a stáhněte ramena od uší. Dívejte se nahoru a představujte si, že chcete namotat páteř na velkej válec. Vytočte boky ze strany na stranu, ohlédněte se přes jedno a druhý rameno a protáhněte flexory kyčlí. Jde o hodně intenzivní záklonovou pozici.

Z kobry přejdete do střechy. Nechte propnuté lokty a s výdechem začněte zvedat pánev ke stropu. Zadek dostaňte co nejvýš a hrudní kost co nejníž. Ohýbejte se v kyčlích, kolena jsou propnutá a záda jsou rovná! Pokud jedno z toho neudržíte, pokrčte kolena, rozhodně se nehrbte! Pohled směřuje mezi dlaně.

Proč?

Kobra protahuje přední stranu těla a rozvíjí pohyblivost páteře. Zároveň otevírá hrudník, čímž napomáhá rozvoji hrudního dýchání. V neposlední řadě také aktivuje trávení a funkci jater a ledvin. Střecha naproti tomu protahuje zadní stranu stehen a lýtka.

Na co si dát bacha

  • Nelámeme se v bedrech! Zadek je zatnutej!
  • Ramena jsou co nejdál od uší!
  • Prsty na rukou jsou roztažené a ukazováčky míří přímo dopředu
  • Neplést s osmdesátkovou akční klasikou se Slyem v hlavní roli