KOČKA VYHRÁVÁ ZÁVOD

Jasně, směr a konzistence jsou extrémně důležitý. Ale neméně důležitá je i rychlost.


Každej zná klasickej příběh o tom, jak se želva vsadí o pivo se zajícem o to, kdo doběhne dřív ke stromu. Zajíc s vidinou snadnejch prachů sázku přijímá, rozběhne se ke stromu, ale protože má ADHD, zastaví se na pařezu, aby si udělal selfíčko, zaběhne do trafiky pro cigára a nakonec skončí na půlnoční projekci novýho Wolverina. A želva zatím pomalým krokem drží směr, takže dorazí do cíle jako první.

V kontextu tréninku se takhle bajka často vypráví kvůli zdůraznění toho, jak je důležitý držet se tréninkovýho plánu, nikam nespěchat a neklást si nerealistický cíle. Předpokládám, že jsem ji z přesně z tohodle důvodu už někam taky napsal.

No a pak je tu ještě to čínský přísloví, protože žádnej článek na internetu není dostatečně chytrej, pokud v něm není čínský přísloví. Už teda přesně nevím, jak to přísloví zní, ale je to něco ve smyslu, že když na začátku tisíc mil dlouhý cesty uděláte krok špatným směrem, dojdete úplně jinam, než jste původně chtěli. #deepshit

Ačkoli pořád souhlasím s tím, že je extrémně důležitý vydat se správným směrem (přeloženo do tělovýchovný hantýrky: vybrat si správnej cíl), o tý želvě už nejsem tak úplně přesvědčenej.

Želva v tý bajce symbolizuje konzistenci. A ta je MEGA důležitá. Možná dokonce nejdůležitější.

Jenže některý věci se daj’ dělat konzistentně pomalu, ale taky konzistentně rychejc…

A to je ten moment, kdy se ve slavný bajce stane zásadní plot twist a do sázky o pivo se přidá kočka.

Proč zrovna kočka?

No protože je to můj plot twist a já mám kočky moc rád, protože kočka je naprosto ultimátní zvíře, tak proto. A na důkaz toho, jak je ultimátní, přikládám obrazový materiál:

Tak ale zpátky do tý naší bajky. Zatímco zajíc běhá někde po mezi a loví Pokémony a želva se pomalu sune k cílovému stromu, kočka už tam dávno sedí na zadku a líže si packu s výrazem “I give exactly zero fucks.” Protože kočka nejen že se dokáže koncentrovat na cíl, ale taky se dokáže rychle hýbat, takže dvakrát švihne ocasem a je v cíli dřív, než vůbec želva vyndá hlavu z baráku. Takhle, o kočkách bychom si tu mohli povídat třeba celej den (takhle napsaný mi to vlastně ani nepřipadá jako dvakrát špatnej nápad), ale snad abych se radši dostal k pointě příběhu.

Totiž, směr a konzistence jsou velmi důležitý. Ale stejně tak i rychlost, s jakou se do cíle dostanete. Když budete mít dva způsoby, jak se k cíli dostat, ale jeden z nich vás tam dostane za rok, zatímco druhý za týden – který z nich si vyberete? Já teda ten druhej, protože jsem jednak od přírody celkem netrpělivej člověk a taky mám rád efektivnější nakládání s časem.

Co si teda z tý znásilněný bajky odnést?

Furt platí, že když trénujete, měli byste to dělat konzistentně, takže pravidelně a taky se po dobu aspoň 4 – 6 týdnů držet plánu, než ho změníte (nejsem velkej fanoušek náhodných tréninků…). A furt platí, že není dobrý dávat si časovej rámec na dílčí fyzický cíle („Zhubnu 17kg za týden“, „Přiberu 95kg za šest hodin“, „15. dubna uběhnu maraton“ a tak) – ale stejně tak není dobrý nemít vůbec žádnej časovej rámec („Někdy zhubnu“, „Někdy uběhnu maraton…“). Ideální termín pro stanovenej cíl je co nejdřív, jak to jde.

Jak se dostat k cíli co nejdřív? No, to je na tom to těžký… Univerzální rada je: najděte někoho, kdo řešil podobnej problém/měl podobnej cíl jako vy, najděte toho, kdo dotyčnému od problému/k cíli rychle a efektivně pomohl a běžte za ním pro návod. Jak se říká: Úspěch za sebou nechává drobky. Nebo tak něco.

Fotka autora.

Radar

Související články

SPLIT SQUAT: energy drink pro vaše půlky

SPLIT SQUAT: energy drink pro vaše půlky

Královské reggae - part III.

Královské reggae - part III.

Nic neni nekonečný a ani téma regenerace neni výjimkou. Díky předchozím dvěma článkům jste vybudovali celkem dobrý základy, ale pojďme si dát radši ještě jednu část.

Musíte a nesmíte cvičit pořád to samý

Pro zobrazení článku je potřeba se přihlásit.

Musíte a nesmíte cvičit pořád to samý

Pokud cvičíte podle dobrého tréninkového programu, tak svého trenéra politujte, neměl to vůbec lehké. Připravováním všech tréninkových programů se prolínají dva stejně důležité principy, které si navzájem kompletně odporují. Takový jin a jang pro tabulky a svaly.