Kouči, máme mágo?

Když se řekne posilovna, většina lidí si představí zpocený svalovce v nepadnoucích tílkách s rukavicema na rukou. Možná vás tak překvapí, že žádný oldschool siláci jako Arnie nebo Franco Columbu rukavice nikdy nenosili.


CO SE OD LUKÁŠE DOZVÍTE?

  • jestli nosit nebo nenosit do gymu rukavice
  • proč do gymu nenosit rukavice
  • co teda dělat s těma mozolama

Pokud jste někdy navštívili hodinu v Železné kouli, nejspíš jste si všimli, že ani my při tréninku rukavice nepoužíváme. A jestli jste u nás nebyli osobně, ale sledujete nás na sociálních sítích, tak určitě víte, co si o používání rukavic při tréninku myslíme. 

OK, hejtovat umí každej. Proč jsme teda na ty rukavice tak moc vysazený? Odpověď je jednoduchá. Rukavice jsou dobrý, když je vám zima nebo když se potřebujete chránit, ale pro účely tréninku jsou na hovno. Vážně. Úplně.

Určitě jste někdy viděli obrázek panáčka, co má miniaturní tělíčko a velký dlaně, chodidla, oči, rty a ty další věci. Tenhle panáček se jmenuje sensorický homunkulus a znázorňuje množství a citlivost nervových zakončení v našem těle. A na první pohled je vidět, že přes dlaně a prsty vnímáme svět rozhodně víc, než si myslíme, protože dlaně má ten panáček vážně obrovský. 

Takže co se stane, když si nasadíte rukavice? Tuhle centrálu hmatu úplně vypnete. Je to jako byste si šli v noci zaběhat do lesa. Když je zataženo. Bez čelovky! Jako jo, jde to a možná se ani nepřerazíte o pařez nebo čelně nevrazíte do borovice, ale asi se shodneme, že to nebude váš nejlepší životní zážitek. Vaše dlaně zkrátka nebudou schopný předat mozku dostatek informací a váš úchop pak nebude tak silnej, jako by byl bez rukavic. A je jedno, jestli lezete po skále, dřepujete nebo pressujete kettlebell nad hlavu.

„Jenže mně se potí dlaně a dělaj se mi mozoly!“

V Kouli místo rukavic používáme magnesium. "Mágo“ je takovej magickej bílej prášek, kterej vás sice nevystřelí na Měsíc ani vám nedá větší výdrž, zato je skvělý v tom, že vám vysuší dlaně a tím pádem zajistí pevnější úchop. Jeho nevýhodou je, že se snadno ošoupe a na ruce ho tak musíte poměrně často domazávat. Z klasickýho fitka vás s nim navíc 100% vyhodí, protože bohužel taky dělá dost bordel.

Mágo ale není samospásný a stejně jako všude, i u něj platí, že dobrého pomálu. Pokud se hodně potíte a saháte po něm v každý pauze mezi sériema, zaděláváte si na průser. Velký množství magnesia se totiž snadno smíchá s potem a vznikne tak brusná pasta, která umí na vašich dlaních napáchat slušnou paseku. 

Recept na mozoly? máme ✅

S programem KOULE A KRUHE nebo KOULE, KOULE, KOULE! se kromě výroby mozolů zaměříme i na vaši sílu, kondici, budování svalů a pálení tuku.

"No a co teda ty mozoly, ty kreténe?!“

Ale no jo furt! Mozoly... Známe je všichni. Ztvrdlá kůže na dlaních a prstech, která se vrství, je hrubá, odtrhává se, tlačí a pálí. Dělaj se hlavně na místech, kde dochází k opakovanému tlaku nebo tření kůže. Při cvičení se železem se jim tudíž nevyhnete a když se utrhnou, můžou vás na několik dní vyřadit z tréninku. Nemluvě o tom, že většina dam bere mozoly jako ne zrovna estetickou záležitost. Nejedná se zkrátka o nic příjemnýho, ale naštěstí se s mozoly dá něco dělat.

Postupů a nápadů existuje spousta. Od stříhání, přes mastičky z aspirinu, zábaly z cibule nebo měsíčku, až po "no pain no gain" přístup, pokud vám nevadí krvácející dlaně a bolest je váš kámoš. Osobně jsem těch postupů zkusil spoustu a rád se s váma podělím o ten, co se mi osvědčil.

Budete potřebovat teplou vodu, sprcháč, pemzu a krém. Napusťte si do lavoru nebo umyvadla teplou vodu a kápněte do ní trochu sprchovýho gelu nebo šamponu. Jedná se o smáčedla, což zajistí, že vám kůže rychleji změkne. Ponořte do lázně jednu ruku a počkejte, dokud nebude kůže dostatečně vláčná. Do druhý ruky pak vezměte pemzu a mozoly jemně obruste. Postup poté zopakujte i s druhou dlaní. Následně ruce osušte a namažte indulonou nebo jiným krémem na ruce. 

Tenhle postup vám zajistí, že se zbavíte přebytečný nahromaděný kůže, ale ta vespod, která už je zvyklá na tlak a železo vám zůstane. Mozoly se vám pak budou dělat méně často a ruce nebudou připomínat struhadlo. Postup stačí opakovat dle potřeby, kdykoliv budete mít pocit, že už to není ono.

No a to je všechno! Takže až budete příště kupovat protein a vitamíny, vyhoďte z košíku nový rukavice a za ušetřený peníz si radši kupte v drogerii pemzu a u řezníka na rohu pořádnej flák masa.

flák masa nemáme, ale proteinovou pomazánku jo 

Fotka autora.

Lukáš

Související články

TUŇÁKOVÝ POKE

TUŇÁKOVÝ POKE

Havaj u vás doma! Tentokrát vám přinášíme recept na původem havajský jídlo - poke bowl. Je to fotogenický, je to fitness a je to hlavně strašně dobrý. Bohužel je to ale mnohdy dost drahý, tak se pojďme podívat na domácí verzi, která vás pravděpodobně vyjde trochu levnějc.

LOPATKOVÝ KLIK: Lopatky tak hustý, že by se daly krájet

LOPATKOVÝ KLIK: Lopatky tak hustý, že by se daly krájet

Nadstavba k jídlu

Nadstavba k jídlu

Doplňky stravy by měly být… doplňky. Pokud do svého těla vpravujete jen různě barevné prášky a kapsle, tak si možná zaděláte na zajímavý víkend, ale zdravé to nebude, ať jsou to fitness prášky, nebo zábavné prášky. Ať jsou to ty nebo ty, základ je kvalitní jídlo, dostatek odpočinku a čisté vody