LAT TRI STRETCH: Otvírák zakonzervovaných ramen


Co?

Vemte si mezi dlaně jednoručku, klekněte si na kolena před lavičku a zapřete do ní lokty. Pak protlačte hrudník a hlavu směrem dolů a činku v dlaních přesuňte ve skrčených rukou těsně nad záda. Bicák bude makat, činku na záda neodkládejte, lokty tlačte proti lavičce. Dávejte bacha, abyste se neprohýbali v bedrech, což zajistíte zatnutím břicha.

Právě jste udělali takzvanej lat tri stretch, jehož tajemnej název znalcům napovídá, že se jedná o protažení zádovýho svalu a tricáků. A nejen to, pomáhá taky rozhýbat ztuhlý ramena a řeší problémy s externí rotací. Umí taky zbavit bolestí ramen a spodních zad.

Proč?

Mobilní ramena, protaženej tricák, zádový a prsní svaly? Chcete! Ať už jste náruživí stojkaři, chcete se zlepšit ve smeči při volejbale, v pressech s činkou nebo mít větší pohodlí při věšení prádla, tenhle cvik se vám rozhodně hodí do krámu. A když na vás někdo při přepadení zvolá “Ruce vzhůru!”, nebude pochyb o tom, jestli se opravdu vzdáváte :).

Na co si dát bacha?

Předně si dejte pozor na prohýbání spodních zad. Jak se soustředíte na protažení ramen a horních zad, často zapomete na zbytek těla. Neprohýbám se v bedrech? Nevystrkuju moc zadek? I na tyhle dotazy jsme zvyklí u nás v Kouli odpovídat.

Dál si ohlídejte, abyste si neodlehčovali a jednoručku neodkládali na záda. Drže ji pěkně ve vzduchu, těsně nad lopatkama.

Chcete taky mobilní ramena a protažený tricáky?

V našem programu ruke a nohe vás naučíme mimo jiný i tenhle skvělej cvik!

Fotka autora.

ŽELEZNÁ ENCYKLOPEDIE

Související články

TUŇÁKOVÝ POKE

TUŇÁKOVÝ POKE

Havaj u vás doma! Tentokrát vám přinášíme recept na původem havajský jídlo - poke bowl. Je to fotogenický, je to fitness a je to hlavně strašně dobrý. Bohužel je to ale mnohdy dost drahý, tak se pojďme podívat na domácí verzi, která vás pravděpodobně vyjde trochu levnějc.

LOPATKOVÝ KLIK: Lopatky tak hustý, že by se daly krájet

LOPATKOVÝ KLIK: Lopatky tak hustý, že by se daly krájet

Nadstavba k jídlu

Nadstavba k jídlu

Doplňky stravy by měly být… doplňky. Pokud do svého těla vpravujete jen různě barevné prášky a kapsle, tak si možná zaděláte na zajímavý víkend, ale zdravé to nebude, ať jsou to fitness prášky, nebo zábavné prášky. Ať jsou to ty nebo ty, základ je kvalitní jídlo, dostatek odpočinku a čisté vody