Lat tri stretch: Otvírák zakonzervovaných ramen

Lat tri stretch: Otvírák zakonzervovaných ramen

CO?

Vemte si mezi dlaně jednoručku, klekněte si na kolena před lavičku a zapřete do ní lokty. Pak protlačte hrudník a hlavu směrem dolů a činku v dlaních přesuňte ve skrčených rukou těsně nad záda. Bicák bude makat, činku na záda neodkládejte, lokty tlačte proti lavičce. Dávejte bacha, abyste se neprohýbali v bedrech, což zajistíte zatnutím břicha.

Právě jste udělali takzvanej lat tri stretch, jehož tajemnej název znalcům napovídá, že se jedná o protažení zádovýho svalu a tricáků. A nejen to, pomáhá taky rozhýbat ztuhlý ramena a řeší problémy s externí rotací. Umí taky zbavit bolestí ramen a spodních zad.

PROČ?

Mobilní ramena, protaženej tricák, zádový a prsní svaly? Chcete! Ať už jste náruživí stojkaři, chcete se zlepšit ve smeči při volejbale, v pressech s činkou nebo mít větší pohodlí při věšení prádla, tenhle cvik se vám rozhodně hodí do krámu. A když na vás někdo při přepadení zvolá “Ruce vzhůru!”, nebude pochyb o tom, jestli se opravdu vzdáváte :).

NA CO SI DÁT BACHA?

Předně si dejte pozor na prohýbání spodních zad. Jak se soustředíte na protažení ramen a horních zad, často zapomete na zbytek těla. Neprohýbám se v bedrech? Nevystrkuju moc zadek? I na tyhle dotazy jsme zvyklí u nás v Kouli odpovídat.

Dál si ohlídejte, abyste si neodlehčovali a jednoručku neodkládali na záda. Drže ji pěkně ve vzduchu, těsně nad lopatkama. 

undefined