Do vašeho báglu na dovolenou se vejde i trénink.

Posledních zhruba deset let jezdím na dovolenou jen s krosnou a trénink z gymu spíš zužitkuju, než si nosím s sebou. Všechny ty dřepy a shyby mě vynášejí do kopců, sissy squaty chrání kolena při sestupech, farmářská chůze drží záda při nošení vody na tři dny.

Do vašeho báglu na dovolenou se vejde i trénink.
CO SE OD ŠTĚPÁNA DOZVÍTE?
Zmizej mi všechny svaly, když na dovolený nebudu trénovat?
Stačí mi dvacet minut denně?
Online koučink na dovolený?

Na druhou stranu chápu, že ne vždycky má člověk chuť se škrábat po íránskejch horách a potřebuje si spíš orazit. Pláž, drinčíky, sluníčko... A vaše poctivě vydřený gainz zapláčou. Anebo to možná nebude tak strašný. Všude pořád halekáme, jak je strašně důležitá konzistence a pravidelnost (jo, je to to samý-ish). A za tím si stojíme. Pokud se chcete (nejen) ve cvičení posouvat pořád dál, musíte se tomu systematicky pořád věnovat. V tenhle moment je důležité vsadit do té rovnice jeden mysl profukující fakt - můžete se chvíli neposouvat, nic neztratit a být v pohodě.

Vyrábět sílu/svaly/rozsahy pohybu a tak dál je složitý, těžký, trvá to čas a žádá si to metodickej přístup, pokud chcete uspět a držet dobrý poměr cena/výkon stran času cvičení věnovanému. Ale udržet si svoje dosavadní gainz je řádově snazší!

Projedeme si několik scénářů. Všechny začínají větou “Jedu na dva tři týdny na dovolenou...”

… a cvičení mě fakt baví!

Tak choďte do fitka, pokud ho máte po ruce. Anebo! Si nechte naordinovat silový program s vlastní vahou. Dobrej trenér (ti u nás třeba, žejo, samozřejmě) vám ho svedou sepsat. Dlouhodobě z vás kliky sice neudělají nejlepšího benchaře na světě, ale lehká změna stimulu vám bude šetřit klouby a popostrčí vaše gainz zase o kousek dál. Kliky na jedný noze, dřepy na jedný ruce a další kulišárny vám rozhodně prospějou. I kvůli důvodům, které jsme psali v článku o tom proč musíte a nesmíte cvičit to samý. 

Takže all the power to you, směle do toho, nenechte si kazit zábavu! Pokud nejste zaháknutý v těžkém programu už X měsíců, tak není důvod necvičit.

… a cvičení mě baví tak nějak středně!

Tak se domluvte s trenérem na nějaké základní udržovačce. Budete cvičit několikrát týdně dvacet minut. Dovolenou to nezkazí a po návratu jste během pár tréninků kde jste byli. Možná na tom budte i líp, protože cvičenec po volnějším bloku je pln energie a prázdn únavy.

Tohle je hodně častá varianta. Máme zkušenosti s ultra-minimalismem a bloky po pěti minutách, i s bloky cvičení s vlastní vahou na malém prostoru na hodinu. Klasika - zeptejte se svého trenéra. Doporučuju, devět z deseti zubařů. Znáte to.

… a tak se zničím pár tréninků před, ať mi to co nejvíc vydrží!

Tak tohle je trošku ošemetné řešení situace. Na papíře funguje. Po těžkém tréninku se tělo několik dní dává dohromady. Nastřádám teda několik hodně těžkých tréninků a budu se z nich dávat deset dní do pucu, pak budu “bez tréninku” jen pár dní. Jako zabrat to může, ale taky můžete jet na dovolenou s utrženým lýtkem a vyhřezlou plotýnkou. Což dovolenou umí dost zásadně poznamenat.

.... a cvičit bych měl, ale že by to byl středobod…

Fér, takhle to má dost lidí. Když si najdete alespoň pár dvacetiminutovek za dva týdny, bude to mnohem lepší, no.

Varianta pro dobrodruhy:

Pokud cestujete dál, než jenom Praha-Liberec, můžete vyzkoušet místní speciality. V Persii si dejte šafránovou zmrzlinu a zajděte na varzesh-e bastani, v Japonsku na sushi a otevřenou lekci kenda, v Rakousku si můžete udělat výlet na řízek a via ferrata. Na Vltavě naplánovat trasu spíš na 40 km denně, než 4 km a třeba vyrazit před jedenáctou, což? Každá země má co nabídnout, stačí pár minut googlovat a pár plánovat a z vlastní zkušenosti můžu doporučit.

Samozřejmě nejvíc kulišácky z toho vyjdete s naším Online koučinkem. Ten můžete odc vičit na všech kontinentech, které nabízejí internetové připojení. Tréninky buď na hoďku a kus, které si ale můžete rozdělit do kusů po dvaceti minutách. Paráda, že jo.

Nemohli jste si myslet, že na online nedojde v článku o cvičení na dovolené...