Naučte se pořádně dejchat!

Dýchání není jen prostá výměna kyslíku a oxidu uhličitého. Může být také procesem poznávání kontroly dechu a síly. Krokodýlí neboli brániční dýchání zaktivuje vaši bránici, pánevní dno a břišní svaly.


Pomůže vám se uvolnit (to se docela hodí před náročným pracovním pohovorem nebo žádostí o ruku drahé polovičky), sníží hladinu kortizolu a s ním spojený stres. Pozitivně ovlivňuje správné držení těla, stabilizuje bederní páteř, pomůže od bolesti a vaší úroveň síly zvýší na LEVEL 10!

Bránice je sval, taková příčka, mezi hrudníkem a břichem. Tenhle sval sice v zrcadle neuvidíte a na plovárně s ním díru do světa taky neuděláte, ale je to hned po srdci druhý nejdůležitější sval v těle. A jako každý jiný sval je třeba ho trénovat, jinak ochabne a vy s ním.

Jak se to cvičí?​​​​​

  • Lehněte si na zem.
  • Ruce dejte před sebe, jedna dlaň na podlahu a druhá dlaň na ruku pod ní.
  • Opřete čelo o hřbet ruky a uvolněte se.
  • Začněte plynule dýchat nosem.
  • Není třeba naplnit plíce k prasknutí, 60 % je tak akorát.
  • Nadechněte se dolů do břicha tak, že s ním zatlačíte do země.
  • Roztahujte břicho a spodní žebra do stran.
  • S nádechem zvedněte i bederní část.
  • Představte si ve svém břiše balónek a ten rovnoměrně nafukujte do všech stran.
  • Dýchejte v klidu, rovnoměrně, žádný stres a extrém.

Cože? A to je jako vše? Ano, to je vše! Trénujte 10 minut každý den a za týden dejte vědět.

Fotka autora.

Míra

Související články

SPLIT SQUAT: energy drink pro vaše půlky

SPLIT SQUAT: energy drink pro vaše půlky

Královské reggae - part III.

Královské reggae - part III.

Nic neni nekonečný a ani téma regenerace neni výjimkou. Díky předchozím dvěma článkům jste vybudovali celkem dobrý základy, ale pojďme si dát radši ještě jednu část.

Musíte a nesmíte cvičit pořád to samý

Pro zobrazení článku je potřeba se přihlásit.

Musíte a nesmíte cvičit pořád to samý

Pokud cvičíte podle dobrého tréninkového programu, tak svého trenéra politujte, neměl to vůbec lehké. Připravováním všech tréninkových programů se prolínají dva stejně důležité principy, které si navzájem kompletně odporují. Takový jin a jang pro tabulky a svaly.