Návod k použití, kterej nikdo nečte.

V programu Koule, koule koule! se cvičí s železem, a to s sebou nese určitá bezpečnostní úskalí. Tím nechci říct, že je trénink bez náčiní stoprocentně bezpečný (nevěřili byste, kolik odpálenejch lopatek ze špatnejch kliků jsme napravovali), ale ze zkušenosti můžu říct, že manipulovat během tréninku s vybavením přináší jednu extra zábavnou vrstvu rizika.
Návod k použití, kterej nikdo nečte.

Prostě a jednoduše, jestli jsem si kdy ublížil při tréninku, tak to bylo při nakládání činek, uklízení kettlebellů nebo když jsem si ukopl prsty o lavičku…

Takže, bezpečnostní pravidlo číslo jedna: dávejte bacha na prostor kolem sebe a používejte mozek.

A pak pro vás mám pár dalších praktických rad.

KDYKOLI SE DOTKNETE ŽELEZA, BERTE TO JAKO ZAČÁTEK SÉRIE.

Zvedejte a pokládejte kettlebell pozvedem (proto vás ho učíme už v přípravném týdnu), tedy s rovnými zády a zpevněným břichem, a to i když ho chcete jen posunout nebo odklidit. Kettlebell noste se zapakovaným ramenem a stabilním trupem, dýchejte za zpevněným břichem.

CVIČTE BEZ BOT A BEZ RUKAVIC.

V chodidlech a dlaních je spousta důležitých hmatových receptorů, které použitím bot nebo rukavic efektivně vypnete. Navíc jak na kruzích, tak na železe chcete mít pevný úchop a kontakt kůže se dřevem nebo madlem kettlebellu. Rukavice zahoďte a pokud trénujete venku, použijte boty s tenkou a tvrdou podrážkou bez zvýšený paty (Conversky, barefooty a tak). Měkký tenisky s kilometrem podrážky vymyslel někdo, kdo o zvedání železa ví tužku.

TRÉNUJTE NA TVRDÉM A ROVNÉM POVRCHU. 

Cvičte na suché dřevěné podlaze, betonu, trávě, tartanu nebo gym podlaze. Necvičte na štěrku, v kopci nebo na písku, bacha, aby podlaha neklouzala. 

NESOUPEŘTE S KETTLEBELLEM O MÍSTO.

Trénujte v prostoru, kde můžete kettlebell pustit. Pokud nezvládnete TGU a kettlebell začne padat, nesnažte se to zachraňovat. Podlahu spravíte snáz než rozbitej obličej. Stejně tak nedoporučuju swingovat mezi vitrínama s rodinným porcelánem. Pro tyhle účely je úplně nejlepší cvičit venku, takže pokud máte tu možnost, dělejte to.

Na druhou stranu, tréninkový plán je navržen tak, aby se minimalizovalo riziko, že budete pouštět kettlebell. 

undefined