Ovesná kaše na slano: best of both worlds

Sladkou ovesnou kaši jste pravděpodobně jedli na tisíce možnejch způsobů. Ale zkoušeli jste ji i slanou?

Ovesná kaše na slano: best of both worlds

Fandíte ovesnejm kaším, ale zároveň jste po ránu spíš na slaný? Karol pro vás sepsala recept, kterej je takovou kombinací the best of both worlds. 

Navíc je to super rychlý a makra taky spíše neurazí.

Ingredience pro dva (nebo pro jednoho hodně hladovýho)

Do kaše
120 g ovesných vloček
2 bílky
koření dle chuti, v našem případě: chilli, sůl, pepř a lahůdkové droždí

Navrch kaše
2 vejce (jako volská oka, na hniličko, na tvrdo…)
žampiony, rajčata, paprika, prostě zelenina dle chuti :)

Postup

Na rozehřátou pánev vysypem vločky a koření. Lehce je opražíme (jen tak, aby se koření rozvonělo a vločky trochu zhnědly, nepřipalte to), a pak zalejem vodou. Vody potřebujeme tolik, aby její okraj asi o centimetr převyšoval vločky.

Snížíme teplotu sporáku, a na mírnym plameni vaříme tak tři minuty - než vločky nasajou vodu a jsou lehce nadýchaný. Mezitím si přiravíme zeleninu – rajčata nebo papriku nakrájíme, pokud chcete použít žampiony, tak opražíme na pánvičce.

Pak si připravíme vajíčka – nejlepší je volský oko, ale pokud máte v ledničce předpřipravený vejce na tvrdo, taky se hodí.

Těsně před koncem vaření přidáme do vloček dva bílky (nebo jedno celé vejce), rychle zamícháme, a pánev stáhneme ze sporáku.

Hotovou kaši dáme do misek, obložíme zeleninou a vajíčky, a jíme!

Makra na 1 porci:

28 g bílkovin, 32 g sacharidů, 11 g tuku, 339 kcal