Poloviční TGU: Cvik, který schválí i váš fyzioterapeut

.

Poloviční TGU: Cvik, který schválí i váš fyzioterapeut

CO?

Mladší brácha nejkoulovatějšího cviku, TGU (Turkish Get-Up), kterej vás posadí na zadek. Z lehu na zádech se postupně přes předloktí dostanete do šikmého sedu a zpět, čímž simulujete pohyby, které jste zvládli jako osmiměsíční mimina. Až na to, že u toho máte nad hlavou v jedný ruce kouli.

PROČ?

Budete mít stabilní, mobilní a pružný ramena. Zpevněný střed těla, lepší držení těla a záda, která nebolí, tohle cvičení dodá taky. Rozvíjí kontrolu pohybu a rozhýbe sezením ztuhlý kyčle. Budete obratnější, koordinovanější a zlepší se vaše propriocepce (neboli polohocit, vnímání těla v prostoru). Váš dřep bude hlubší, benchpress silnější a tělo budete držet jako tanečník.

Na co si dát bacha?

Dýchejte za štítem, tedy za zpevněným břichem. Pohyb začněte vyklopením se přes kyčel, není to zkracovačka!. Pakujte ramena, držte rovná záda a stabilní trup. Závaží v ruce sledujte, mějte propnutý loket a neutrální zápěstí.