Slezte z toho mobilu, Donalde! Vidím vás!

Během cvičení nekoukejte do telefonu a nevykecávejte se víc, než je rozumné. Soustřeďte se, alespoň na těch 60 minut, na cvičení. Multitasking je damage control, která vám může skvěle posloužit v kanclu, když máte na stole dvacet úkolů a nemusí být všechno na stopro, ale musí to být. Tahat těžké pozvedy na míň jak sto procent pozornosti, protože domlouváte párty na večer, je exrémně nebezpečná aktivita. A ta se bude dít, když v pauzách koukáte na maily/insta/...

Slezte z toho mobilu, Donalde! Vidím vás!

Konečně jeden z nejdůležitějších úkolů rozcvičky je přepnout vaší hlavu na cvičení. Teď jste v gymu, jdete hejbat sebou a věcmi kolem a to je všechno. Tečka. Zářící display telefonu je zákeřná past, která vás z tohohle ohraničeného, dedikováného prostoru odvádí někam jinam.

Take away points, kterými by článek měl normálně končit dám radši už sem, jinak se tam nedočtete (...protože jdete cvičit a nebudete čumět do telefonu, žejo).

  1. Nechte telefon v šatně - jasný jak facka. Když telefon nemáte, nebudete do něj koukat
  2. Letovej režim. Pokud pro prokrastinaci preferujete pracovní parády, bez internetu se vám nikdo nedovolá a nebude tam skákat Slack. Hromada smart devices tohle umí naprogramovat a pustit vám do telefonu mezi třetí a čtvrtou jenom rodinu. Například.
  3. Projíždějte si v hlavě, jak se dělá cvičení. Postoj na šíři ramen, kyčelní ohyb, rovný záda, zajištěný ramena,... Projeďte si před prvním opakováním v hlavě celou sekvenci a zajistíte si, že vám hlava nebude trajdat.
  4. Ty chytrý hodinky klidně nenoste. Při cvičení to stejně změří prd a ty notifikace jsou ještě blíž, ještě víc po -ehmehm- ruce. Cvičení si dejte do appky potom ručně, pokud vás to baví.

Nesoustředit se na trénink je naprd z několika důvodů:

Zraníte se

Při cvičení u nás se nejspíš nezraníte. Na to se u nás to cvičení moc řeší a moc málokdy se maxuje. Jak stojíte na zemi? Jak máte vytočené špičky? Jaký úhel svírají holeně se zemí ve které ose? Jak dýcháte a jak se u toho zpevňujete? A to jsme pořád teprve na polovině cesty od chodidel po ruce.

Kdy vykukuje zranění zpoza růžku? Když máte jenom ty rozehřívací série, před těmi "opravdovými"... když máte deload week po těžkém záběru... když si jenom přendaváte činku... když začínáte nový program a máte jenom ty lehké kettlebelly.

Lehký kettlebelly? Máme. A máme i ty těžký. 
E-SHOP, CO MÁ KOULE. Doslova.

Pokud máte na programu dne lehký trénink, ať už z jakéhokoliv důvodu, a jen chroustáte série, tak se na žádné jedno opakování nemusíte tolik soustředit. Problém je, že i lehké závaží, nebo shyb s odporovou gumou s vámi může pěkně zamávat, když mu dáte šanci. Víte moc dobře, o kom mluvím. Nejspíš se to týká většiny z vás. Co si budeme.

A i když se tedy nejspíš zrovna dneska nezraníte...

Zvednete málo

Když se na věci soustředíte a nekoukáte kde to lítá, budete ty věci dělat líp. I v gymu. Budete zvedat těžší činky víckrát. Poslouchat hudbu před maximálkou? V pohodě. Koukat na reporty těch pitomců z třetího patra? Ve velký nepohodě.

Pro zvedání činek je důležité jak mít svaly, tak mít správné spojení mezi hlavou a svaly. Takzvané mind-muscle connection a jeho cílené využití vám může pomoci jak zvednout činku víckrát, tak zvednout činku těžší. Zvedat železo je těžký. Je velmi snadné si říct "OK, tohle už je moc těžký, tohle stačí..." a spíš se to nestane, když se budete maximálně soustředit na činku a předepsaný počet opakování.

Což znamená že...

Bouráte si makrocyklus

Podle toho co nazvedáte za věci budete zvedat příště věci jinak. To je leitmotif, který protíná jak skupinové lekce, tak lekce Amazing 6 i 12, všechny soukromé lekce, které vedeme i tréninkové programy v Online koučinku.

Skoro nikdy nechceme, abyste se v gymu úplně odvařili, ale s nějakým nasazením počítáme a z něj vychází, kudy se bude váš program odvíjet. Pro optimální rozvoj sice nechcete hledat nejvyšší stropy, ale zároveň se nemůžete ani úplně válet na zemi. Pokud si v dnešním tréninku trošku ulevíte (a ani to nevíte, protože v tom gymu prostě jste jen tak na 90% a taky jen 90% odcvičíte), tak se to projeví příště. A příště. A příště... a o dva roky později sice někam dojdete, ale vůbec to není tak daleko, jak mohlo být. A to je škoda, protože času a peněz vás to stálo úplně stejně.

Nás to pak mrzí, žejo!

Naše programy vždycky byly zacíleny na nejlepší poměr cena/výkon. Věnujeme našim cvičencům maximum pozornosti, jak během lekcí, tak během psaní programu. Cviky skládáme tak, aby to byly co nejsilnější a nejbezpečnější možné varianty. Programy tak, aby vás za adekvátní čas dostaly co nejblíž ustavenému cíli. Rozcvičky a pohybové bloky tak, aby vás co nejvíc rozcvičily a rozpohybovaly! Abyste dostali co nejlepší zábavu za peníz.

A jak k tomu pak přijdeme...

Tak to by bylo, můj bezpečně nejmíň pozitivně laděný článek na koulím blogu. A to jsem psal článek, který v titulku doporučoval na všechny vzít kladivo.

Co si z toho všeho odnést? Hlavně to, že v tělocvičně jste proto, abyste tělocvičili. Ne proto, abyste koukali na koťátka a reporty. Využijte našich skupinovek, parta vám spíš dovolí se kousnout a swingovat v deseti lidech je vždycky lepší, než se nutit sám. Pokud jste poživatelé našeho online obsahu, letový režim je váš kamarád a ono to taky půjde!