Snatch: Všechno dobré jedním trhem

Silné všechno, pracovní kapacita skrz střechu, úchop že by lámal kameny. To vše a víc v kettlebell snatchi!

Snatch: Všechno dobré jedním trhem

CO

Snatch je de facto swing jednoruč, který končí ve vzpažení. Kettlebell si zhoupnete skrz nohy za zadek, vystřelíte z kyčlí a vytáhnete ho nad hlavu do propnuté paže. Spodní pozice je stejná jako u swingu s kettlebellem, horní vypadá jako press. Snatch je často považován za nejnáročnější z balistických cviků s kettlebellem vzhledem k nárokům, které klade na vaše kyčle, mobilitu ramene a hlavně naprosto precizní provedení a načasování.

PROČ

Krom všech benefitů swingu jednoruč (posilování celého zadního svalového řetězce od hlavy až po chodidla, budování výbušnosti, pracovní kapacity...) přidáváte ještě všechny spojené s horní pozicí snatche. Jednak posílíte ramena, získáte jistotu a sílu v horní pozici a naučíte se kontrole nad vlastním pohybem kettlebellu v prostoru. Druhak můžete v horní pozici “odpočívat”, takže oproti swingu uděláte na jeden zátah víc opakování, než vám vypoví službu úchop.

NA CO SI DÁT BACHA

Ohýbání zad - velmi nebezpečné je ve spodní pozici nechat kettlebell souběžně ohýbat a kroutit vaše záda.

Špatný timing - je snadné vydechovat v horní pozici snatche. Při hardstyle provedení vydechujte v propnutí kyčlí, ne když je ruka nad hlavou

Nepřechytávání železa - v horní pozici musíte přechytávat železo, nemůžete ho protáčet v dlani do nekonečna. Ukousne vám pak kůži z dlaně spíš dřív, než později.

Nezasloužíte si ho - vrhat se na snatch po měsíci trénování s kettlebellem je amatérská chyba pro naprostou většinu cvičenců a snatch pak napáchá mnohem víc škody, než užitku.