Split squat: Poklekněte. A srovnejte se

Split squat: Poklekněte. A srovnejte se

CO?

Nakročíte si jednou nohou, kleknete si a zase se vytáhnete nahoru. Když nahoře snožíte, je to výpad, když necháte jednu nohu vzadu, je to rozdělený dřep. Dá se cvičit s činkou, s vlastní vahou, rychle, pomalu, na dlouho, na krátko, často i občas. Podle provedení zatížíte nohy, zatímco budete šetřit záda a k tomu budete pracovat na extenzi kyčle, podsazování pánve, antirotaci, flexi kotníku,…

PROČ?

Dovolí vám budovat silné nohy, zvyšovat rozsahy pohybu a srovnat asymetrie zatímco budete pracovat ve střihu, v nákroku. To je pozice, ze které se dějou v podstatě všechny atletické výkony. Kop, krok, klus, házení, mlácení i další vychází často z nákroku. A proto vám pomůže jej trénovat. Jsou jednoduché varianty, které slouží jako regrese, odlehčení klasického dřepu i složitější varianty, které slouží jako progrese, ztížení klasického dřepu.

NA CO SI DÁT BACHA?

  • Zákrok bude svádět k vysazování pánve. Nevysazujte jí.
  • Zákrok by měl být na šíři pánve, nedávejte nohy přímo do linie za sebe.
  • Zpevňujte břicho, nepropínejte bederní páteř. 

undefined