TGU: FULLBODY POD MINUTU


CO?

Turkish get-up, turecký vztyk (v Turecku pouze vztyk), je sekvence pohybů, během které se zvednete z lehu do stoje a pak si zase lehnete. S činkou nad hlavou. Pro jeho správné provedení budete potřebovat celé tělo. Vzhledem ke své všeobsáhlosti tvoří TGU fundament všech základních programů v Železné kouli.

PROČ?

TGU vás naučí pracovat s celým tělem v silové harmonii. Během celé sekvence budete posilovat sílu propnutých i pokrčených paží, lépe stabilizovat ramena, makat na extenzi kyčlí, balancovat a ladit sílu na jedné noze. Dojde i na tenzi, zpevňováním středu těla a propriocepci (vnímání těla v prostoru). TGU je jednostranný cvik, takže pomáhá rovnat dysbalance a zároveň vyžaduje koordinaci a kontrolu po celou dobu. Poslouží jako prehab/rehab i základ silového tréninku.

Chcete dělat vztyk tak, jak ho dělaj v turecku?

V programu KOULE A KRUHE najdete mimo jiný i tenhle krásnej cvik!

Fotka autora.

ŽELEZNÁ ENCYKLOPEDIE

Související články

TUŇÁKOVÝ POKE

TUŇÁKOVÝ POKE

Havaj u vás doma! Tentokrát vám přinášíme recept na původem havajský jídlo - poke bowl. Je to fotogenický, je to fitness a je to hlavně strašně dobrý. Bohužel je to ale mnohdy dost drahý, tak se pojďme podívat na domácí verzi, která vás pravděpodobně vyjde trochu levnějc.

LOPATKOVÝ KLIK: Lopatky tak hustý, že by se daly krájet

LOPATKOVÝ KLIK: Lopatky tak hustý, že by se daly krájet

Nadstavba k jídlu

Nadstavba k jídlu

Doplňky stravy by měly být… doplňky. Pokud do svého těla vpravujete jen různě barevné prášky a kapsle, tak si možná zaděláte na zajímavý víkend, ale zdravé to nebude, ať jsou to fitness prášky, nebo zábavné prášky. Ať jsou to ty nebo ty, základ je kvalitní jídlo, dostatek odpočinku a čisté vody