Vstávat i cvičit

Představte si situaci, ve který vám někdo řekne, že budete muset do konce života cvičit jen jeden cvik, protože…nevim. Prostě jen jeden cvik. Kterej byste si vybrali? Jasně, neni jediná správná odpověď a sto lidí, sto chutí. Co si ale můžeme říct na tuty je, že ten, kdo by si vybral TGU neboli Turkish Get Up neboli Get Up neboli Tureckej vztyk neboli TDVSKNH neboli To Divný Vstávání S Koulí Nad Hlavou, by nejspíš neprohloupil. A dneska si povíme, proč.
Vstávat i cvičit

TGU asi nemusím představovat. Primárně jde o sekvenci pohybů, při který se dostáváte z lehu do stoje a pak zpět do lehu a držíte u toho něco těžšího v ruce, ideálně kouli. Dneska se asi nedozvíte cokoliv k technice. To by bylo na knížku, ale zjistíte, proč je to prostě dobrý.

Než začneme, nesmím zapomenout zmínit, že TGU je asi nejvíc signature cvik s koulí a když byste do ŽK přišli jen nakouknout, na 90 % to uvidíte někoho dělat. Gedapů je několik variant a ta, kterou byste viděli u nás, vám ze všech ostatních, dovolí bezpečně zvednout největší váhu. Což samozřejmě v mnoha případech nemusí bejt cílem, čehož může být zdárnej příklad tzv. Czech Get Up, což je varianta, se kterou přišel pan profesor Kolář. 

Pro pokračování ve čtení
je nutné členství